Stanna upp

Just nu är vi där då jag önskade att jag kunde stanna tiden, hålla kvar naturen och vädret  så som det är just nu, precis när rapsen är på gränsen att slå ut i full blom, när det fortfarande skymtar lite grönt bland allt det gula. Så vill jag ha det länge.

SONY DSC

Sådana här dagar har jag nästan inte tid att jobba, då vill jag bara vandra längs havet, utforska nya stigar.

SONY DSC

SONY DSC

Lyssna på havet och fåglarna, filosofera i min egen lilla värld. 

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Njuta en stund av naturen, då trivs jag och mår bra. Min tid, min egentid.   

Önskar er en riktigt härlig Valborgsmässoafton
Kram Åse

23 thoughts on “Stanna upp

  1. Jag gillar också rapsfälten i Skåne. Har tagit fina bilder av dem också. De har så ljuvlig gul färg, precis som maskrosorna.

    Vi åkte från Helsingborg till Landskrona förra veckan och då tog vi den gamla vägen genom Glumslöv. Just vid Glumslövs backar stannade vi och jag tog bilder på rapsfälten. Men att man har döpt om Glumslövs backar till Hilleslövs dalar kan jag inte förstå.

    Resten av dina bilder är kanonfina också.

    Sv: Så roligt att du tyckte om mina bilder från Råå Sjöfartsmuseum. Vi brukar ta oss dit åtminstone en gång om året, för det är så mysigt där.

    Kram/Gilla

  2. Vilka fantastiska bilder!
    Nästa vår ska VI ner till Skåne. Då får vi se era vackra fält.
    Och Afrodite får komma hit upp till sommaren. Då kanske hon slipper att få se mer snö 😉
    Kram!

  3. Ja tänk om man kunde hålla tiden en liten aning så man verkligen hann njuta av allt. Helt magiska bilder! Du är verkligen vän med din kamera.
    Kramar

  4. Hej Åse!
    Vilka underbara bilder DU bjuder på! Skåne är fantastiskt vackert – hela Sverige är vackert med så skiftande natur! Och genom alla fantastiska bloggar kan jag åka gratis genom vårt vackra land!
    Kram/Gunilla

  5. Nu är det den bästa tiden på året, älskar det. Allt är så vackert när naturen exploderar i färger o grönska. Ha en fortsatt mysig helg. Kramisar Tina

  6. Jag instämmer, skulle också bara vilja vara ledig nu! Vilken underbar tid vi har just nu, med all explosion i naturen och trädgårdarna! Fantastiskt:)

    Ha en fin långhelg!
    Kram
    Suz

  7. Ja tänk om man kunde stoppa tiden nu eller i alla fall trycka på paus. Det är så vackert nu men blommar så fort över. Gäller verkligen att njuta.
    Fortsatt fin Valborg!
    Kram Maria

  8. När jag tittar på dina bilder så hör jag Jan Malmsjö sjunga ” Vår bästa tid är nu” i huvudet och bara ler:)
    Kram och ha en underbar Valborg/1 Maj.

  9. Det är sådana här blogginlägg som gör mig varm om hjärtat. 🙂 Jättefina bilder till tänkvärda ord. Hoppas att många tittar in på din blogg och får uppleva det. Visst vill man stanna tiden. Åtminstone sakta farten. Vad vackert det måste vara i din stad. Tänk att jag trodde att du bodde i Polen första gången jag råkade hamna på din fina blogg efter att ha varit på besök hos Pia Q. 😉 Snart har det gått två år. Lagom till dess planerar jag att ta färjan till Ystad. Kram Bosse

  10. Hej i skåneland! Nu har jag tittat och läst långt bakåt. Sett härliga bilder och jag håller med om det där med rapsfälten… fast vi inte har några här hos oss! Jag hoppas att allt är bra med er och att skäggen mår bra! Ska försöka bättra mig och titta in lite oftare!
    Kram och härlig försommar till er… eller är det sommar redan? Kli till skäggen

Var inte blyg lämna en kommentar

