Hö och halm

Solen glittrar i Östersjön och jag glömmer både tid och rum. Tar några djupa andetag och känner doften av hö och halm, stryker handen över en mjuk mule och lågmält gnäggar hon i mitt öra och jag är i sjunde himlen.

SONY DSC

Den blanka pälsen, de vänliga ögonen och där i gröngräset sitter jag och bara njuter av att höra hovarnas tramp. 6 juni Sveriges nationaldag mycket bättre än så här kunde den inte blivit.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Ha en härlig kväll.
Kram Åse 

19 thoughts on “Hö och halm

  1. Så vacker hon är!! Nu tycker jag t.o.m. att hästar har lika vackra ögon som kor…Eller nästan iallafall…
    Sååå fina bilder!!
    Kram kram

  2. Så vacker häst !!!…..tyvärr har jag varit/är allergisk mot hästar…..men vackra är dom iaf ;)))
    Ha det gott !
    Kramis bia

  3. Härliga bilder! Ja den dagen, precis som alla andra😆 ska man ju njuta.
    Önskar dig en fortsatt härlig helg!
    Kramar från mig

  4. Tittar in in i sena timmen och njuter av dina bilder! Tycker mycket om detaljer i ett foto och det har du fångat!
    Finns det något vackrare djur än hästar!?
    Kram, Gunilla

  5. Jag har fått frågan idag av utländska gäster varför vi firar Sveriges nationaldag och så klart borde jag ha svarat att det är för att man ska få chansen att njuta av något riktigt härligt!
    Förstår att du haft en härlig dag! Dessutom har du som vanligt tagit så vackra foton!
    Kram M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

