myggbett och fjällande näsa

sommaren har kommit och jag vill göra allt samtidigt, cykla genom ett sommar Ystad, åka ut på Österlen via ringlande smala byvägar där vallmon blommor i vägkanten. Få myggbett på benen och en fjällande näsa. Känna gräset under fötterna, plocka egen odlade jordgubbar. Radion som skvalar i bakgrunden och spelar
Då är det härligt. Härligt att bara leva, Hoppas det varar länge nu för här kan vi stanna om vi vill”  Sjunga med och ta några danssteg.

Slå mig ned på trappan med min kopp kaffe, lyssna på fåglarna och nästan inte ha tid att jobba, så vill jag ha det hela långa sommaren.

Precis så…….

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Du som tittar in dig önskar jag den allra bästa dagen.

Kram Åse 

23 thoughts on “myggbett och fjällande näsa

  1. Hej min vän!
    Efter lite frånvaro tror jag att jag är tillbaks. Skrev ett inlägg om ro, blev lite väl djup men så är det när man inte planerar utan skriver från hjärtat. När jag nu läser hos dig så ler jag och tänker
    ” hon kan, hon vet hur man tar hand om sig själv”
    Stor kram och tack för underbara ord och bilder.

  2. Det är underbart nu… Kommer så sent i säng bara så jag är hur trött som helst på mornarna!
    Önskar verkligen att vi får en härlig sommar…
    Kram Sandra

  3. Åh, tack vilka vackra foton! Humlan och vallmon…magiskt! Härlig beskrivning av sommaren…myggbett…det hör väl till! 🙂
    Kram, Gunilla

  4. Visst är det mycket man vill hinna med, men både myggbett och flagad näsa avstår jag gärna ifrån! Men är sommaren evig så ska vi nog hinna med en hel del innan hösten gör sitt
    intåg!
    Kram M.E

  5. Du skriver så fantastiskt fint! Just precis så är det ju när sommaren är som bäst 🙂
    När man bara kan ta dagen som den kommer, styra kosan åt det håll näsan pekar.
    Önskar dig en fortsatt fin kväll!
    Kramen

  6. Så underbart att läsa… såå vackra bilder… precis så ska sommaren vara 🙂
    Jag var i Ystad för någon vecka sedan… och blev helt kär i din lilla stad – så fin! (Det finns bilder på bloggen från inlägget den 8 juni)
    Önskar dig en fin fortsättning på sommaren!
    Kram

  7. Jag älskar den här tiden. Jag sover med öppen balkongdörr och dom där ljumma vindarna som kommer in. Underbart! Kaffet i morgonsol, det är en gåva att njuta nu. Kram

  8. Vilken sommardag vi har!! Och allt som du beskriver, ja det kan jag skriva under på…utom MYGGBETT!! Vi har aldrig haft så mycket mygg som i år, trots att vi bor nära skogen, och trots att min älskade damm inte ligger långt härifrån. Men när vi kom hem från Gotland…ja men det ligger ju nästan som en grå dimma över nejden, av mygg…Får väl hoppas att fågelungarna behöver rikligt med föda…
    Underbara bilder!!
    Hälsa skäggen och ha en fortsatt skön dag!!
    Kram kram

Var inte blyg lämna en kommentar

