I djurparken

Strax utanför Ystad ligger Ystad Djurpark, mitt i det böljande Skånska landskapet breder stora härliga ytor ut sig där djuren betar lungt och fridfullt. Här hittar man uppvärmd pool, härliga fika och lekplatser. 

Under några timmar besökte jag parken tillsammans med äldsta dottern, henne vännina och deras barn. Att starta besöket med en go fika i parkens kafé var alldeles perfekt, slå sig ned i solen med kaffe och en härlig ciabatta fylld med godsaker, titta på en förväntansfull fyraåring som med tindrande ögon pratade om alla djuren han skulle titta på.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSCMätta och belåtna startade vi vår vandring , längs vår väg mötte vi zebror, kamel, alpackor m.m. Stannade till vid några av lekplatserna så en liten kille med massor att spring i benen fick rasa ut en liten stund. innan vi kunde fortsätta vår vandring. 

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Här är djuren välmående och nöjda, några är till och med på rymmen. Som den här lilla apan och hans kompis, två riktiga busar som härjade omkring på lekplatsen. 

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Så avlutade vi dagen med en glass i solen, pratade med getterna som lekte i sitt hägn,  njöt av att bli kliade lite bakom örat. Trötta i fötterna tackade vi för oss och styrde kosan hemåt igen.
En härlig utflyktsdag var till ända.

Kram Åse 

22 thoughts on “I djurparken

  1. Vilken mysig dag. Själv har jag aldrig varit där, men killarna gjorde en utflykt dit med min bror när de var mindre, mycket uppskattat. Härliga bilder du bjuder på. Önskar dig en mysig o fin midsommar. Kramisar Tina

  2. Mysigt med djurparksbesök…vi var i Borås djurpark nyligen. Så Skånes får nog bli ett annat år:)
    Ha en riktigt skön Midsommar!
    Kram Susan

  3. Härliga Skåne, din ‘Header’ är underbar.
    Även alla andra bilder, vovven med de vassa små tänderna, lill-killen är ett charmtroll redan nu.
    Hur gullig som helst . . . . . .
    Önskar dig en trevlig midsommar.

    Ps. Vi hat varit på Gotland i sex dagar, jag har många bilder att visa av denna sköna Ö.

  4. Verkar vara en riktigt fin djurpark, som du skrev, välmående djur. underbara bilder, och den som nyper mest i hjärtat är nog en liten kille som springer…Tänk så mycket som livet har att erbjuda i den åldern! Å tänk vilken lycka att vara mormor…
    Önskar dej en riktigt skön midsommar nu, hoppas du får några dagar ledigt och hinner njuta riktigt ordentligt!!
    Krama de skäggiga lite extra från oss…
    Kram kram

  5. Vilken mysig djurpark så nära med exotiska djur!! Har aldrig varit där, bara min dotter med sin pappa, så jag tror att jag verkligen missat något.

    Önskar dig en skön och mysig midsmooar

    kram kajsa

  6. Åh vilken härlig dag ni haft! Underbara bilder på djuren och en klippt alpacka såg jag också *ler’ de ser så roliga ut, även utan hår 🙂
    Hoppas du får en fin dag även idag!
    kram kram Malin

  7. Underbara foton som påminner mig om att jag lovat barnbarnen åka dit. Det brukar bli minst en tur varje sommar och det är lika härligt varje gång. Bara jag slipper gå in till ormarna förstås…
    kram M.E

  8. Vilken goe dag 🙂 Å härliga bilder bjuder du på som alltid! Vilken lycka för en liten kille att få rusa omkring och se och klappa djuren där.
    Önskar dig en fortsatt fin midsommarvecka!
    Kramen

  9. Har faktiskt aldrig varit där trots att vi bara bor 20 minuter därifrån! Kanske något att göra om man får besök av vänner med yngre barn? 🙂
    Kram!

  10. Den djurparken har jag missat vid våra besök i Ystad! Hursomhelst – ni fick en härlig dag tillsammans!
    Må gott!
    Gunilla

  11. Härliga bilder! Oj jag blev sugen på att skaffa marsvin ingen! Tyvärr är de allergiovänliga för min del… fick mitt första när jag var 8 år och hon var min bästa kompis ♥ Men men, får gosa med syrrans papillonkille istället, honom tål jag som tur är. Saknar att ha katt men han får vara så när som det går där. Är ingen hundmänniska men det få duga 🙂

    En härlig dag verkar ni ha haft i alla fall!

Var inte blyg lämna en kommentar

