Måndag blev tisdag som blev onsdag

Till långt ut på eftermiddagen stod regnet som spön i backen. Men det gör inget för regnet gör naturen liten grönare och lite skönare.
Efter regn kommer solsken.

SONY DSC

Mitt lilla apelsinträd misströstar inte, det tyckte nog att en dusch var både skönt och behagligt. 

Medan jag väntade på solen kunde hemmet tas omhand.

trappa

plad

allrum2

Så vaknade vi upp till en tisdag där himlen var blå, små lätt moln och solen tittade fram, lite kalla vindar men inget regn, då passade  det alldeles utmärkt att slå sig ned på Norrapromenadens Trädgårdsrestaurang för en lunch i solen.

SONY DSC

norran7Avsluta tisdagen med en doft av Italien och allra godaste glassen på Glassmakeriet. Som pricken över i.
10376093_10152165875064537_7308488938583400239_n

I dag är det onsdag och tillsammans med det fyrbenta far jag ut på landet, för go fika med fina vänner, lek och buss för de skäggiga. Men mer om det i morgon. 

Det är skönt att vara ledig…..

Njut av dagen.
Kram Åse 

6 thoughts on “Måndag blev tisdag som blev onsdag

  1. Hm… regnade det i måndags… kanske en liten skur på eftermiddagen! Tydligen bättre väder hos oss 2 mil väster ut än i Ystad. Glassmakeriet har jag missat! Nog dags att ta en runda i
    Ystad någon solig dag!
    Kram M.E

  2. Det har varit helt okej med regn faktiskt. Och precis när jag fått nog så kom solen=))

    Vilka härliga fåtöljer! Kan tänka mig att det är skönt att sitta där och läsa.
    Kramen Hannis

Var inte blyg lämna en kommentar

