I svart och vitt

Bilder i svartvitt kan vara så fantastiskt vackra, de får en mystik över sig och man kan låta fantasin flöda fritt, se sina egna färger i bilden.
fotografiska i Stockholm ställer Sebastião Salgado nu ut sin bildkonst, skulle önska att jag var där, hans bilder är fantastiska, har du chans att se utställningen så gör det, lova att titta för mig också. 

Lika vacker som jag tycker den svartvita bilden är lika vacker är världen i färg efter ett nattregn, som i morse när luften är sval, allt är stilla och naturen är praktfull i alla sina färger. Då är det en fördel att vakna tidigt, ta med sig sin kopp kaffe, smyga ut och bara andas in morgonluften, hinna njuta lite extra innan dagens bestyr måste tas omhand.   

13062013-DSC05248

Två veckor till semester, säger jag att jag inte längtar så ljuger jag. Fyra lediga veckor som ska njutas både innanför och utanför Sveriges gränser. 

05062013-DSC04936

07062013-DSC05124

Måndag, ny dag, ny vecka. Njut av den.
Kram Åse 

Ps. Än finns det en chans att rösta på besökstoppen, detta kan man göra varje dag om man vill. Vinner gör jag inte men jag jag har i alla fall chansen att bli en god två 🙂 

17 thoughts on “I svart och vitt

  1. Förstår att du längtar. Det brukar börja kännas i kroppen när man närmar sig.
    Vackra bilder!! Den på båten är som en tavla. Kram Hannis

  2. vilka vackra bilder… jag gillar verkligen svart/vitt, en bild kan te sej helt annorlunda beroende på om den är i färg eller inte.
    Ha en härlig kväll!

  3. Jag kan bara hålla med…det är något alldeles speciellt med svart/vitt. Och dina bilder…så läckra!! Det blir ”rent” på något vis, inget som stör.
    Samma här, två veckor kvar, som stundtals känns väldigt långa. Men någonstans där borta i horisonten skymtar semestern…som ska tillbringas både lite här och där. Men huvudsaken man är ledig…
    Ha det så gott och krama skäggen!!
    Kram kram

    • 😃det blir nog en svår match men så hittade jag ju en ny kul blogg att titta in hos. Så inget ont utan att det för nått gott med sig ! 😉

  4. Fotografiska är kul att besöka, tyvärr funkade inte länken till Sebastião Salgado. Har redan röstat på Veiken eftersom vi träffats i bloggosfären sedan ett tag. Det hindrar ju inte att du kan få en röst i morgon.

  5. Röstat och klart 😉 Gråskala är fantastiskt fint, så även sepia, då får man precis som du skriver färglägga dem själv.
    Önskar dig en en ny fin vecka att njuta av!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

