Vagabond

Att vakna på måndagsmorgonen alldeles nöjd och belåten efter en härlig helg, där grillning med goda vänner, slappande i solstolen och bläddrande i lite blandade magasin fått vara i centrum känns alldeles utmärkt. En helg som levererat soliga dagar och ljumma kvällar. Semesterkänslan börjar infinna sig och jag känner mig redo. 

humla

Nedsjunken i min solstol på söndagseftermiddagen, ger jag mig in i resornas värld genom tidningen Vagabond, då bläddrar vinden fram sidan 18 åt mig.

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk2NTU4MjtzOjE6InciO2k6MTYwMDtzOjE6ImgiO2k6MTYwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6ImIwNDI0MDY4YmQ2YzEzNWY5MTEzNTZiM2U5MThiMDc0ZmI3YWYzM2EiO30=

– 5 farliga flygplatser.
Korta banor, vassa klippor, hav och berg. Vi vill inte skrämmas men vissa flygplatser kräver ett lite hårdare säkerhetsbälte. Och kanske ett par drinkar före landning.
1. Skiathos Grekland – Brutal inbromsning……. Banan på Skiathos är så besvärlig att piloterna måste specialutbildas. Bara kaptenen får landa. 

 Jag som tänkte botanisera i semestergarderoben, vad ska följa med, vad behöver köpas nytt och vad ska stanna hemma, tror jag river ut och kastar sidan 18 och väntar lite med att fundera på semesterpackning. 

Ned kommer man alltid och på Skiathos gör man det visst med besked.

Kram Åse 

7 thoughts on “Vagabond

  1. Du kommer få en härlig resa, men en drink innan flyget kan nog rekommenderas…..Tack snälla för att du rösta på mig, det värmer. Kramisar Tina

  2. Ju mindre men vet, desto bättre! I vissa lägen i alla fall 😉 Men en specialutbildad pilot kan säkert sina saker. Trevlig resa när det blir så dags!

    Kram

  3. Låter som din semesteruppladddning går utmärkt 🙂
    Ja ned kommer man alltid o piloten har ju spec utb så det behöver du nog inte oroa digför… När ska su resa?
    Kram

  4. Känner mig väldigt nöjd med att resa med bil när jag läser ditt inlägg idag 😉 Piloterna vet helt säkert vad de gör och jag önskar dig en underbar resa till Skiathos.
    Kram Maria

    • Tack Maria , jag vet ju att det är så men har alltid lite fjärilar i magen när jag ska flyga. Ha en fortsatt skön resa. Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

