Klöver i min trädgård

Vilken sommarvärme vi fått, alldeles underbar. Den får gärna vara kommen för att stanna, länge, väldigt länge. För även om dagarna innebär arbete känns det lite lättare när solen skiner och det är varmt och skönt ute. Så här några dagar innan semester känns det som om tiden går väldigt mycket långsammare.
Då är det skönt att komma hem och sjunka ned i solstolen för en stund, känna doften av grillat, njuta !
klover123
Plocka fram vattenkannan, pyssla lite, höra radion i bakgrunden, nynna med, ta några danssteg och räkna ned till den snart stundande ledigheten.
igen1232humlaklovern123klover321Låta sommarkänslan ta över både kropp och knopp. Ingen väckarklocka och barfota i gräset, snart……..

Kram Åse

Samla stunder, inte saker.

22 thoughts on “Klöver i min trädgård

  1. Först, fantastiska bilder, sen önskar jag dig den bästa semestern o sist men inte minst tar jag med mig din sista mening, precis vad jag ska göra på semestern, samla stunder. Kramisar Tina

  2. Härligt härligt! Här har jag precis postat ett inlägg om lite mindre trevligt väder och sonen undrade varför jag var så ärlig. ”Är det inte bättre att säga att man har fint väder när man är i Italien?” Nej absolut inte. Ärlighet varar längst och vad gör väl lite regn? Vi har det hur bra som helst i alla fall.
    Kram Maria

  3. Så fina bilder och jaa, vilken värme vi har….här är det just nu 28 grader i skuggan…puh!…sitter och väntar på mannen som är på väg från Stockholm…men usch för att sitta i en bil i den här värmen!!!….här blir det ”bara ” vattenmelon sallad, med feta och mynta…mer orkar man inte…
    Sommar kram bia

  4. En underbar beskrivning! Och vilka fantastiska bilder! WOW!
    Själv njuter jag just nu av min andra vecka och av att solen och värmen äntligen hittat till Skåneland! 🙂

    Kram från mig till dig!

  5. Ja nu njuter man för fullt av varma dagar o ljusa kvällar och längtar till semestern.

    Kram
    Helen

  6. Så sant som det är sagt! Just nu samlar jag på sovmorgnar och jag blir bättre och bättre på det 🙂

    Önskar dig en varm och fin tisdag!

  7. Så kloka ord du avslutade med! Vilka härliga bilder, magiska! Klöver är en så fin blomma även om det är ett sk ogräs 😉
    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kramen

  8. Vår gräsmatta är vacker nu m alla små vita klöverblommor och jag så att det fanns flera olika sorter av de röda igår. Får nog dokumentera jag med 🙂 Bara vara…. svårt men övar som bäst. Kram

  9. Vilken vacker klöver du har i din trädgård och så presenterar du ju alltid dina växter med så vackra foton att de är en njutning i sig!
    Kloka ord kommer du också med! För visst är det så, att saker aldrig kan ersätta fina stunder
    i livet! Det gäller att värdera rätt, för när man sitter där med facit, får man inte mycket för sina saker och stunderna av lycka finns inte att köpa på varken Blocket eller Tradera!
    Önskar dig en skön dag även om det är på det lilla hotellet vid havet!
    Kram M.E

  10. ”Samla stunder och inte saker”. Det där gillar jag och dina underbara foton!
    Kram, Gunilla

Var inte blyg lämna en kommentar

