Friska vindar

Ledig måndag, solen och de friska höstvindarna samsas här på sydkusten och jag tog en promenad tillsammans med kameran. 

SONY DSC

Ingen brådska, i lugn och ro filosoferade jag i min egen lilla värld, vinden nöp mig lite i kinderna, jag njöt av det som snart är ett minne blott, det som ska vissna bort och förvandlas till mylla, kanske lämna några frö efter sig som till våren ska gro och ny växtlighet födas. 

SONY DSCDen färgsprakande hösten, låt den vara länge.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Ha en fortsatt trevlig höstvecka.
Kram Åse

25 thoughts on “Friska vindar

  1. Det är så vackert i både trädgård och naturen nu. Passar på att njuta av dom fina dagarna.
    Tack för din fina kommentar hos mig. Kram Anita

  2. Åhhh vilka fantastiska kort 🙂
    Ja vi får hoppas solen kommer tillbaka & värmer upp hösten 🙂
    Idag har det varit riktigt kallt & blåsigt….

    Ha en fin kväll!
    kram

  3. Fantastiska bilder, väldigt representativa för hösten. Å visst är det väl lite så, att med sällskap av kameran så ser man lite mer och lite annorlunda?
    Här blåser det rejält idag, och på eftermiddagen har de hotat med regn dessutom. Synd, för ikväll ska vi på uppfostringskurs på brukshundsklubben. Den med skägg har en väldigt stark vilja, och en väldigt envis matte…
    Kram kram

  4. Kan bara hålla med jag också. Hösten är en fantastisk tid. Jag gillar att svepa in mig i halsduk och ge mig ut i den klara luften. Vackra bilder!! Kramen Hannis

  5. Underbara bilder och färger! Det tycks inte bli någon Brittsommar, men vi kan inte klaga. Vi har fått många soliga höstdagar.
    Önskar dig en go vecka!
    Kram, Gunilla

  6. Vilka helt fantastiska bilder!! Ja, jag håller med, låt den vara länge länge. Det är härligt att känna den där krispiga höstluften svepa förbi.
    Sköt om dig och må väl!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

