Hösten för mig

Hösten för mig – en resa in en mörkare årstid.

Minolta DSCDär naturen glöder och visar upp sin prakt med alla dess vackra färger.

SONY DSC

Ljudboken byts ut mot härliga romaner där blad måste vändas, mustiga höstgrytor får puttra på spisen. 

SONY DSC

Hösten för mig är lika viktig som de andra tre, när höststormarna viner och regnet smattrar mot rutan, finna glädjen i att jag lever här och nu, jag får vara med, uppleva.

Hösten för mig dagens tema i Maria och Kristinas fotoutmaning, detta får bli mitt bidrag.
Lev i nuet, fånga dagen och en fin söndag önskar jag er.

Kram Åse 

43 thoughts on “Hösten för mig

  1. Hösten för mig är vacker, färgstark och man kan äntligen få tillåta sig vila efter sommaren. V som vilande. Hösten är åxo lite sorglig. Alla vackra blommor tar nu farväl. Men dom vet ju att vi syns om ett par månader igen. Hösten är ändå vacker med alla sina singular och oranga färger. Hösten är helt enkel vacker.

    Må så gott och måndagskram.

  2. Ja jag skulle verkligen behöva lära mig att njuta av den här ruggiga årstiden men det är svårt. ha en bra start på den nya höstveckan 😉

    Kram Ullis

  3. Underbar tolkning! Å vilka bilder sen…
    Du undrade om min kamera…Jo, jag ledsnade på att släpa runt på tung kamera med objektiv i väskan, har nog med kroppen ändå…Så det blev en behändig och lätt kompaktkamera som jag även kan köra manuella inställningar på, samt har en rejäl zoom. Jag är nöjd, och jag förstår att det beror minst lika mycket på det som står bakom kameran som själva kameran…
    Och uppfostringen, det är väl där ungefär som med kameran, det kan även vara lite error bakom kopplet…Han sköter sig exemplariskt på kursen, jag som trodde vi skulle bli utslängda, här hemma jobbar vi på det. Målet är ju att ha honom lös, och att han ska komma hem samtidigt som jag…
    Ha en skön och bra start på en ny vecka, du skrev så bra i slutet på ditt inlägg, lev i nuet…
    Kram kram

  4. Ja att få vara med. Det är bra att ta med sig. Jag älskar verkligen hösten, det gör jag. Så mycket mjuk o härligt som att njuta av te o böcker, filtar o fika. Underbart.

    Jag hoppas att du har en härligt höstig söndag!

    Kram – Tatjanis

  5. Hösten ÄR fantastisk, oavsett vilket väder det än är. Har man hundar MÅSTE man ut och uppleva den. Och ju sämre väder det är ute desto bättre är det att komma hem igen… 😉

    Fina bilder på hösttemat!

    Kram

    • Visst är det så Susanne, här ska vi ge oss ut i regnigt Skåneland om en stund, regnkläder på både två och fyrbenta krävs . Kram Kram

  6. Idag har jag bara varit inomhus. Att njuta och bara göra det som faller en in, är en härligt känsla när det är höstoväder utanför dörren.

    KRAM Anna

  7. Stort tack Åse, vi är bra på att boosta varandra, ofta tänker vi lika och det är roligt. Bilden på järnvägen och resan mot den mörka årstiden är klockren. Ljudboken hade jag glömt men visst stämmer även det. I kväll har vi bara levande ljus och det är så härligt.
    Hoppas du får en fin vecka på det lilla hotellet 🙂
    Stor kram Kristina

  8. Vackert! Det svåraste varje människa har att brottas med är att Leva i Nuet! Det är så viktigt som viktigt kan bli!!! Kram kära Åse! 😀

  9. Visst är varje dag en gåva och förr älskade jag hösten, men nu känns det som om jag inte har tid med gråa dagar och mörker! Jag måste nog låta en köttgryta puttra på spisen, koppla av med en bra bok i soffhörnet och se lite positivare på den skånska vintern!
    Du inspirerar till positivare tankar!
    Kram M.E

  10. Fin tolkning, skrev till någon att jag försöker gilla alla årstiderna men skiftningen här är absolut svårast. När man vet att det går mot det mörkare. Men visst måste man försöka göra det bästa av situationen:)
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram
    Suz

  11. Jag gillar hösten och allt som liksom tillhör, mys, fina färger, ljus och att det snart är vinter. kram Karin

  12. Jag tänker alltid att jag inte tycker om hösten eftersom den tar ifrån oss sommaren. Men när man väl är mitt uppe i årstiden så har den många fina sidor…

    Trevlig söndag!

  13. Vilken härlig tolkning! Att få vara med är ju en gåva, var dag. Alla tider har sin charm och sitt tempo.
    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

