Skimrande ögonblick

Sista dagen i maj 2013, den sista vårdagen, det var dags att kliva in i 2013,s första sommarmånad, fåglarna kvittrade, humlorna surrade och solen värmde skönt. Den dagen slog jag mig ned i min solstol och öppnade boken för första gången, boken vars titel jag redan läst flera gången, om och om igen, för det är nog den vackraste boktitel jag någonsin sett.
”Mina fotsteg i ditt hjärta”
smaka på orden, visst är de vackra ? 

fram

Boken vars författar och tillika min bloggvän, bor i samma stad som jag och är uppvuxen i samma stad som min allra bästa vän, soulmate och make. 

Har man en make född och uppvuxen i Halmstad där innehållet i boken utspelas, han man också vandrat genom Norre Port, sett Europa och tjuren och promenerat på galgberget, där på galgberget där maken begravde sin kanariefågel som liten. Halmstad en vacker stad, strax norr om åsen.

Igår låg Bosse och Solveig Lidéns andra bok i min brevlåda.
Idag denna grå oktober tisdag ska jag göra mig en stor kanna te, krypa upp i soffan, känna lite på omslaget och börja läsa

”Skimrande ögonblick – och dagar i grått”

nytt-omslagsfc3b6rslag-svart-ram

Önskar er alla en riktigt fin dag.
Kram Åse 

17 thoughts on “Skimrande ögonblick

  1. Titlar som tilltalar mig!! Så härligt att ägna tid åt bokläsning. Det gör jag också i och för sig men det handlar mer om läxor, skulle gärna vilja läsa annat också 🙂

    Och tusen tack för din röst i min nominering av veckans blogg! Och om du vill får du jäääättegärna rösta igen, det går att rösta en gång per dygn fram till torsdag, just nu leder jag, såååå himla kul!!!!

    Många kramar aka

  2. Det blir lite mys pys idag då ;))….härligt med en ny bok….jag har tre på gång, haha….men det funkar bra, man kommer ihåg vad man har läst iaf ;)…
    Kram bia

  3. Vilken härlig känsla de är att hålla en efterlängtad bok i sin hand, och veta att man har det bästa framför sej !
    – Håller med om att dom vackra poetiska titlarna lockar till läsning.
    Varma kramar / Anneli

  4. Härligt! Ja jag älskar titeln på den första boken.
    Min andra bok kom förra veckan och jag har inte hunnit läsa i den ännu. Kikat runt lite lätt bara 😉
    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

