Det blev söndag

Det blev söndag och jag vaknade tidigt, tassade upp, klädde på mig och smög mig ut i en ännu sovande liten by, här mötte jag katten som tittade lite förebrående på mig och såg ut att tycka att jag störde honom i hans morgonjakt.

SONY DSC

Vi slog följe en liten bit och vid vägskälet skildes vi åt. Han för att fortsätta jaga möss och jag för att nyfiket kika in i små vildvuxna vackra trädgårdar.

SONY DSC

SONY DSC

Solen började tränga undan molnen, det skulle bli en fin söndag.

SONY DSC

Och magen talade om att det var dags för frukost. Att få slå sig ned och njuta av hembakat bröd och hemlagade marmelader, bacon och scrambled eggs, egenodlade vindruvor, ostar, korvar och nybryggt kaffe. Känna sig nöjd, bortskämd och fylld med nya härliga energier.

SONY DSC

Prata om gårdagens upplevelser få vara tacksam över att jag hittade denna lilla pärla på Österlen och fick njuta av allt detta tillsammans med de allra bästa vännerna. Redo att säga farväl och tacka för en fantastisk vistelse.

SONY DSC

Fast jag tror jag säger på återseende, för till våren då träden börjar grönska och vårblommorna börjar sticka upp ur rabatterna, då vill jag nog återvända till Karnelund
och dricka mitt morgonkaffe ute i solen på den lilla innergården.

Åse 

31 thoughts on “Det blev söndag

  1. Tack för en stilla och vacker morgonpromenad. Jag njöt av varje steg och kände att jag också var med. Mysigt att avsluta med en härlig frukost där på Karnelund. Får ta fram min lilla resebok och anteckana det namnet också. Skåne har jag tyvärr ännu inte besökt i någon större utsträckning. Men det skall bli.

  2. Underbart! En morgonpromenad precis som den ska vara… njuta av tystnaden… försiktigt kika in i mysiga trädgårdar… ååhhh… tack för härliga bilder!
    Ha nu en fin helg!
    Kram

  3. Så vackert!! Kan riktigt förnimma känslan, man behöver de där stunderna av ensamhet. Få strosa i sin egna takt, stanna och ta lite bilder. Det kan inte bli en så mycket bättre start på dagen. Sen att ha något att se fram emot till våren…ja men det är ju helt fantastiskt!!
    Kram kram

Var inte blyg lämna en kommentar

