Det nyper i kinderna

Sol, minusgrader, snö och ett ljus som får både kroppen och knoppen att slå volter av glädje. Kameran ropar kom, kom ta mig med ut, låt oss njuta av vintervädret tillsammans.

SONY DSC

SONY DSC

Jacka, mössa, vantar och de varmaste kängorna på fötterna vandrar jag iväg, ut i den Skånska naturen. 

SONY DSC

Kylan nyper i kinderna men det gör inget, för det är vinter det är snö och nästan ingen vind.

SONY DSCJag vandrar mellan sanddynorna, hälsar glatt på de jag möter och hoppas att de liksom jag tycker att vintern är vacker.

SONY DSC

2014 går mot sitt slut, vi ska vända blad, en ny oskriven sida ska fyllas med nya händelser, nya äventyr. Ett nytt kapitel ska påbörjas.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Tack alla ni som tittat in under året, jag önskar er ett riktigt härligt slut på 2014, och ett Gott Nytt 2015. 

Vi ses på det nya året.
Kram Åse 

23 thoughts on “Det nyper i kinderna

  1. Du och din kamera lyckades fånga det härliga vädret som vi hade under några dagar. Vintriga bilder från en underbar trakt. Har kameran ropat idag? Kom Åse. Vi ska ut och njuta av vindens temperament. Håll hårt i mig. Kram Bosse. Ps. Jag önskar dig ett fint 2015 på många sätt.

  2. Jag hamnade i din blogg av en tillfällighet! Vilka vackra vinterbilder du tagit! Jag bor själv vid den skånska kusten en bit upp från Mossbystrand och jag har njutit så av det oväntade vintervädret!
    Du skriver så klokt om dig själv, jag blir så glad när jag läser att det finns fler som kan njuta av det lilla i livet!
    Gott Nytt År!
    Hälsningar Karin

  3. Vilka härliga vinterbilder! Ja nog kallar kameran om att få komma ut och min har också varit ute på en tur. Det gäller ju att passa på medan det är vitt och krispigt 🙂
    Önskar dig ett riktigt gott slut och ett underbart nytt år!
    Kram Maria

  4. Så mycket fina bilder från Skåne ;)….vi som har haft så mycket snö och kallt sen julafton…men nu har vi plusgrader och snön faller från träden nu…..men det är tillfälligt….det kommer lite mer snö till veckan ;))…..jag önskar dej Ett gott nytt år!!………….jag gör mitt sista inlägg för i år i morgon ;))
    Kram bia

  5. Fantastiska foton från ett fantastiskt vacker landskap! Tack för alla vackra bilder och trevliga inlägg som du bjudit på under det gångna året. Jag ser fram emot att få följa dig även nästa år.
    Ett Gott Slut och Ett Fantastiskt 2015 önskar jag Dig!
    Kram M.E

  6. Gott slut önskar jag dig också och tack för de vackra skånska vinterbilderna. Jag riktigt känner jur kylan biter sig in under huden
    Gott Nytt År!

  7. Fina Åse, min kära gamla arbetskamrat. Tack snälla för att du delar med dig utav dina härliga bilder. Jag hoppas att du haft en mysig jul tillsammans med nära och kära och jag önskar dig ett Gott Nytt år kram Ludde ❤

  8. Underbara bilder från ett vackert landskap! Visst är det konstigt att vi inte har den vanliga vinden, blåsten som kryper genom vilka kläder du än sätter på dig!?
    Ha en riktigt fin fortsättning!
    Kram
    Suz

Var inte blyg lämna en kommentar

