Vit

Ny fredag och ny fotoutmaning hos Fröken Foto.
Vit 

Vit fick mig att fundera länge, vad kan jag förmedla som är vitt, vita vinterben är inte så vackra……men en värld i vitt önskar jag mig. 

Några minusgrader, vindstilla, rimfrost på träden, ett vitt puder på marken, rosor på kinderna och två på fyraben som blir alldeles ystra av att få rulla runt i allt det vita.
Ljuset det behövliga som gör dagen så mycket enklare.
Snälla gubben frost ge mig lite snö.

En fin fredag önskar jag er.
Kram Åse 

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

16 thoughts on “Vit

  1. Om det kunde hålla sig så genom hela dec-februari hade det varit kanon. Det var underbart när vi för en stund sedan gick en solskenspromenad vid Saltan. Inte så varm att jag var avundsjuk på de vi såg som hoppade i badet och var gäster på hotellet. Snabbt in i bastun skulle jag tro. Det är många som flanerar och har längtat efter sol och hopp. Fina bilder som vanligt.
    Kram Bosse Sprintstart

  2. Härliga bilder! Synd bara att vi inte kan få ha liiite vinter här nere, men jag vet att man ska passa sig för vad man önskar sig 😉
    Ha en riktigt go helg!
    Kramen

  3. Är det där skåne? Så mycket is har vi inte sett här denna vintern! och så härligt hundarna springer *ler* man blir lycklig. Älskar din första tolkning *hihi* du är ju bara för härlig, vinterben. Ja, de är minst sagt vita just nu.

    Fortsatt fin fredag till dig och en super härlig helg.

    kram kram Malin

  4. Fina bilder, som vanligt, du skämmer bort oss!
    Igår var hela havet här nere vid stränderna skummande vitt på ett mycket ovanligt sätt. Det måste ha haft med vindriktningen att göra…Jag har i alla fall aldrig sett det på det sättet.

Var inte blyg lämna en kommentar

