I Båstad

Från Hovs Hallar åkte vi till Båstad, här låg centercourten öde, men om man stängde ögonen för ett litet ögonblick kunde man förnimma känslan av en fullsatt läktare,  höra bollen som flyger över nätet,  publiken som drar efter andan och domaren som förkunnar ”15 – love” 

Men vi hade inte åkt till Båstad för att spela tennis.

tennis

Hotell Skansen var slutdestination på vår resa.

SONY DSC

Här möts man av en varm ombonad miljö, ett stort hotell med en småskalig känsla, ett härligt bemötande och fantastik service. Att få njuta och dela allt detta med de allra bästa  vännerna, skratta så tårarna rinner, glida över på förtroliga samtal, sådant som man bara pratar om med dem som känner oss allra bäst. 

pool

brasa

Känna den sköna värmen i bastun,  då just i det ögonblicket bestämma sig för att – jo jag ska bada i Kattegatt även om temperaturen i vattnet bara är 3 garder. Känslan när man kastar sig i det iskalla vattnet och känner hur lycko-endorfinerna sprider sig i kroppen.  

SONY DSC

Skiljas åt för en stunds vila.
rum

För att några timmar senare mötas igen och slå sig ned vid ett vackert dukat bord och avnjuta en välkomponerad middag.  

sand

Få känna sig nöjd, glad och lite euforisk. 

18012016-DSC07040

En härlig helg med goa minnen att plocka fram när vardagen känns lite väl grå. 

Kram Åse 

24 thoughts on “I Båstad

  1. Tack för dessa vackra bilder med beskrivning som gjorde att man själv blev ‘sugen’.
    Har i tankarna att ‘hitta på’ något kul för min man som snart fyller 70 år,
    en sådan trevlig helg hade han nog inte tackat nej till.
    Men jag tror att ingen av oss skulle hoppa i havet, nej nej så tuffa är vi inte.
    Sen har vi bara ca 12 mil till Båstad, det är lagom långt att köra vintertid, där vädret kan ändra sig på några timmar.

    Trevlig helg/ Eva

  2. Bor ju väldigt nära Båstad o är där ofta. Hotell Skansen har jag bott ett par gånger på o älskar allt med det, framförallt läget o maten. Underbara bilder. Kramisar Tina

  3. Båstad är en plats som jag gärna återkommer till, men inte slänger jag mig frivilligt i vattnet om det är under 18 grader! Skulle inte ens tänka tanken på att vinterbada! imponerad av hur hurtiga ni är! Mysig helg med mysig samvaro, verkar ni i alla fall haft!
    Kram M.E

  4. Härligt inlägg och jag älskar den första bilden som den gamla tennisspelare jag är, men som den badkruka jag är vill jag meddela att det var 17 grader för kallt för min smak. Stor nostalgikänsla att få se bilder från mina gamla hemtrakter. Kram Bosse Båstad

  5. Vilket underbart inlägg, så härliga talande bilder! Lillsyrran m familj var där i november och de tyckte också att där var supermysigt. Att bada kallbad är så härligt. Vi åker in ett par gånger varje vinter till Kallbadhuset här i Varberg och bastar och badar, det är verkligen precis som du beskriver det, kroppen får ett riktigt lyckorus.
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kramen

  6. Hotellet är underbart. Jag är dock en fegis som inte vågade bada. Du skriver så berättande om dina resor Åse. Vår plan är att komma till ”lilla hotellet” snart igen. Jag hör av mig när vi bokat, kanske jobbar du då. Kram Kristina

  7. En härlig helg och så modigt att bada! Tillsammans med andra…som goda vänner kommer modet fram! 🙂 Ja, vilken guldkant att umgås tillsammans och njuta med alla sinnen!
    Hoppas att du bevarar känslan länge inom dig!
    Kram, Gunilla

Var inte blyg lämna en kommentar

