In my mind

Det finns städer och det finns Palma. Många städer har vi besökt genom åren men i mina restankar finns nästa alltid Palma.

Söndag och foto utmaning vänner emellan hos Maria och Kristina, dagens tema
”In my mind”

SONY DSC

Palma staden som så ofta finns i mina tankar, här kan jag släppa alla måsten, här behöver jag inte leta sevärdheter, här kan jag bara vara, njuta av atmosfären, värmen, maten och låta känslan av välbehag sprida sig genom kroppen och knoppen. Här kan jag slå mig ned på Plaza Mayor lyssna på gatumusikanterna, titta på människorna som flanerar förbi, låta tiden sakta glida iväg.
Här behöver jag ingen stadskarta.
Borta med en känsla av hemma.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

12 thoughts on “In my mind

  1. Ping: En färgsprakande palett | And then there was !

  2. Har varit många gånger på Mallorca och Palma! Älskar’t! Men det var så länge sedan! Första gången var 1983! Nu blev jag jättesugen på en weekendresa till just Palma!! Längtar dit!

  3. Nu har jag inte varit så många gånger i Palma, men de gånger jag varit där har varit SÅ bra!
    Förstår att Palma dyker upp i dina tankar, för har man ett ställe som man trivs på och där man kan släppa alla måsten, så är det lätt att längta dit!
    Fin måndag till dig!
    Kram M.E

  4. Precis så känner jag i min lilla spanska pärla Nerja! Borta, fast hemma! Spanien är härligt och du har fångat det så vackert på bild!

  5. Härligt! Så fina bilder:) En vacker dag hamnar jag kanske i Palma också, har bara besökt Mallorca en gång och då blev det Alcudia och en dag med hyrbil i bergen. Det är snart 15 år sedan så det är kanske dags att satsa på en resa dit igen;)
    Ha en fin kommande vecka!
    Kram
    Suz

  6. Underbart med ett ställe som är borta men snudd på lika bra som hemma. Det blir semester på ett lite annorlunda och mer avslappnat sätt. Härligt. Enklare att leva i nuet på ett sätt också.

    Härligt bidrag,
    Fin söndagskväll till dig.
    Kram – Tatjanis

Var inte blyg lämna en kommentar

