Att bryta upp

Vi har valt att gå skilda vägar jag och Sony,  8 fantastiska år fick vi tillsammans. Så kom dagen då vi båda kände att vi inte hade något gemensamt längre.
Sony packade sin väska och flyttade ut och i nästan samma ögonblick flyttade Nikon in.
Nu hoppas jag  vi kommer att ha ett långt och kärleksfullt förhållande och att Nikon är lika road som jag av att fara i väg på härliga utflykter eller fånga ett gäng schnauzers i farten.

Vår första utmaning tillsammans var inte lätt, den skånska vinden är inte alltid att leka med men vi var fortfarande ett par när vi återvände hem.

Kram Åse

17 thoughts on “Att bryta upp

  1. Du kan då skrämmas! Ah, så det är en Sony du haft – det kunde jag väl aldrig tro. Så kom åter fördomar på fall och det finns visst fler kompisar än Canon och Nikon! 😉 När jag tänker efter så har Sony fått väldigt fin kritik de senaste åren. Jag önskar att jag kunde hitta tillbaka till fotoglädjen. Kanske den kommer nu med sommaren!
    Underbar bild på skäggen!

  2. Grattis till Nikon! Jag och min vän som också heter Nikon, har bara ett år tillsammans…jag är så förälskad och jag tro att mina känslor är besvarade! 🙂 Inte skrämmas så Åse…åtta år!
    Det syns att det blåser…härliga bilder!

  3. Det var verkligen en dramatisk början på ditt inlägg. Hoppas du kommer att trivas med din nya inneboende. Det går inte att ta fel på att det blåser på de bilder du visar. Ha det bra,

  4. Nikon verkar himla bra han med 🙂

    Själv är jag Canon trogen. Men inte samma Canon, jag har en förmåga att nöta ut kameror på löpande band. Nu senast råkade illrosa Canon åka i gatan… Så nu är svarta Canon hos mig istället. Sen har jag en blå undervattensmodell också 🙂

  5. Först blev jag lite ledsen för din skull men sedan ramlade polletten ner:) Lycka till med nya kameran! Jag lånar dotterns Nikon när jag kommer åt, annars får det duga med en liten Samsung;)

    Ha det gott!
    Kram
    Suz

  6. Härliga bilder, lycka till med mr. Nikon jag köpte min tredje i ordningen idag. I love him ❤

    • klart de är, men nu handlar ju inte mitt inlägg om hundarna, det har bara varit mina fotomodeller. Både Nikon och Sony är döda ting. Man tittar in genom ett håll i bakstycket,trycker på en knapp och tjoff så har man fångar modellen på bild.

  7. Haha, jag satte kaffet i halsen! Men sen tänkte jag åtta år…nog har dom varit ihop längre än så=)) Så kul med ny kamera! Du verkar ha kontroll på den redan av bilderna att döma!
    Kramen Hannis

Var inte blyg lämna en kommentar

