På strövtåg

Torsdag och solen lyser stor och gul, små fluffiga moln seglar fram på himlen och jag ger mig utan jacka ut på strövtåg med kameran.

I vår vackra småbåtshamn slår jag mig ned på en bänk för en stund, låter fantasin och tankarna fladdra iväg. 

04062015-DSC_0010

Där högst upp skulle jag vilja sitta och se vår lilla stad från ovan, titta ut över takåsarna, vifta med tårna, dagdrömma,  ropa hej till någon som passerar nedanför. 

04062015-DSC_0014

En segelbåt glider sakta förbi och jag vaknar upp från mina dagdrömmar, vandrar vidare, njuter av solen och vinden som känns riktigt behaglig. 

04062015-DSC_0026

I Norra Promenaden passar Fru And sina ungar medan Herr Gräsand spexar för mig,  jag slår mig ned i gräset och låter honom visa sina konster. 

04062015-DSC_0060

När han fått hålla på ett tag är det dags att säga hej då för att vandra hemåt, det känns som om han ropar. – Gå inte, stanna ett tag till jag har fler konster att visa.

04062015-DSC_0062

Men allt roligt har ett slut, vi säger hej då eller snarare på återseende. En härlig torsdag går mot sitt slut och jag är glad och tacksam att jag fått vara med och uppleva den.

Kram Åse 

4 thoughts on “På strövtåg

Var inte blyg lämna en kommentar

