alla pratar om vädret

Jag brukar inte gnälla över vädret, för det är inget vi kan råda över, men nu är till och med jag less och gnällig. 

I garderoben hänger mina sommarklänningar, oanvända. Som jag längtar efter ljumma kvällar, en varm vind och en sommarklänning som fladdra runt solbrända ben. Jag vill njuta i min solstol och titta på humlorna som surrar bland mina lavendel. 

Men så kommer han min egen stolstråle på besök, han som får mitt hjärta att smälta och som gör mig varm i hela kroppen. Då glömmer jag att det är tjocktröja i stället för sommarklänning jag bär. 

Önskar er en härlig helg.
Kram Åse 

11 thoughts on “alla pratar om vädret

  1. Jag gnäller jag också, hela tiden. Men idag verkar faktiskt sommarn vilja vara på Gotland. Tjoho!
    Men vilken solstråle du har! Blir varm i hela kroppen. Önskar dej en härlig lördag.
    /P

  2. Mellanbilden, jag ser ett par runda gulliga kinder och den glada blicken och förstår hur det känns inuti dig när du tittar på honom. Vad bra att han vattnar åt dig, snart nog vill han laga mat med dig också och hjälpa till att gräva i rabatten och…det är så roligt!

  3. Ja, vem bryr sig om vädret med en sådan goding inom räckhåll! Åh, vad du kan vara lycklig! ❤ …men du Åsa….värme och sol är på väg och det gör gott i kropp och själ! 🙂
    Kram, Gunilla

  4. Gullungen! Tänk när jag har tillgång till en sådan liten Sötnöt. Mysigt! De värmer hjärtat!

    Nästa helg kommer värmen, underbart!

    KRAM Anna

  5. Vilken tur du har som kan plocka fram en charmig vattnande solstråle. 🙂 Jag håller med dig. Idag började jag optimistiskt med bara ben, men redan till förmiddagsfikat åkte min sommarklänning in i i garde … det måste kommit sommarregn mellan tangenterna, jeansen på, menar jag. Men inget ska hindra mig att göra en roadtrip efter lunch. Kram från osöndriga norr. 😉

Var inte blyg lämna en kommentar

