Vart tog du vägen

Sommaren, vart tog du vägen…..som jag har väntat och längtat efter dig, så snuvade du mig på konfekten. Jag som såg fram emot strandhäng i brassestolen, medan några spelar kubb, någon dyker från bryggan och själv dyker jag ned i min bok.
Du svenska sommar, 
lynnig och opålitlig i år gick du lite väl långt överstyr. 

I övermorgon går vi in i augusti och jag startar två veckors semester, två veckor som jag vill vistas utomhus. Inte i regn och blåst utan med sol och fågelsång.
Hör du sommaren – blir det inte så då kommer jag att bli riktigt tjurig. Medan jag väntar på dig leker jag med nytt macro objektiv. Svär lite för att det är svårt att få till skärpan samtidigt som jag ler för att det är så förbaskat roligt. 

30072015-DSC_0025

Till er som tittar in hälsar jag
– Gör det bästa av dagen.
Kram Åse 

17 thoughts on “Vart tog du vägen

  1. Augusti har ända sedan jag var barn för mig alltid varit den stora sommarmånaden….kanske för att jag fyller år då och då var det alltid fest. Jag bara förutsätter att det ska bli sol hela månaden. Hoppas den kommer att lysa på dig med.

  2. Tack för de slutorden. En mycket bra rubrik (tyvärr). Jag hoppas du får som du vill på din semester. För det innebär att jag också har nytta av det. 😉 Din nya leksak kommer alla som besöker din fina blogg ha nytta av.
    Kram Bosse

  3. Hon visade sig faktiskt hos mig en kort stund igår eftermiddag. Såpass att jag hann med att sitta med kaffekoppen i handen på farstutrappen och sola mig lite i hennes glans. Men du ska se att nu när din semester börjar kommer hon nog, solen. Vi tror på det. 🙂

    /Kram

  4. För barnens skull tycker jag det är tråkigt att vädret är som det är men för min skull passar det perfekt. Ville av olika anledningar inte ens ha semester i år…

  5. Blir inte augusti bättre än juli, då finns det nog risk för att svenskarna deppar ihop! Själv har jag
    redan nu börjat fundera på vart jag ska tillbringa sommaren nästa år och Sverige står inte
    högst upp på önskelistan! Det gäller att hitta sysselsättningar som håller längtan till värmen i styr!
    Du lyckas som alltid med fotograferandet! Vackra bilder!
    Kram M.E

    • Härligt att ha en resa att se fram emot. Sol och salta bad är härligt. Jag skulle kunna packa om resväska och ge mig iväg nu på en gång 🙂

  6. Ja ett riktigt skruttväder har det varit, vi
    får hoppas aug bjuder på bättre. Blir skönt
    med semester, jag fortsätter min denna och två
    veckor till också. Superfina bilder.
    Kramar/AM

Var inte blyg lämna en kommentar

