Mångalen

Mitt i natten eller i alla fall väldigt tidigt i morse steg jag upp för precis som så många andra ville jag se blodmånen. Riggar kameran på stativ och önskar att jag haft ett teleobjektiv.  

27092015-DSC_0222

Månen fascinerar mig.  Hur mycket den faktiskt påverkar oss, i alla fall mig.

Den  har en stark dragningskraft den åstadkommer ebb och flod, förflyttar tonvis med vatten över jorden. Vi människor består av 70% vatten kanske därför den påverkar oss. Medan månen genomför ett varv i alla sina faser, räknar jag får och önskar att den snart ska bli halv.
Vacker är den och jag är nog lite mångalen. 

28092015-DSC_0246

Ha en fin start på veckan 

Kram Åse 

9 thoughts on “Mångalen

  1. Vilka fina bilder du fick av månen! Älskar verkligen när det är fullmåne, ofta är det fint väder just då och sedan lite magisk stämning på det – underbart! 🙂
    Ha en go söndag!
    Kram Johanna

  2. Gick upp i natt…men för ”tidigt”….sen somnade jag om och sov så sött, hihi…så jag missade hela skådespelet….kul att man fick se dina fina bilder ;))….jag älskar månen och den mystik den förmedlar ;))…..är nog också lite mångalen, haha…
    Kram bia

  3. Wow, vilka bilder du fick!! Jag var också ute och njöt av detta skådespel. Mångalna är vi nog lite till mans tror jag, vissa har bara inte satt det i samband med månen ännu 😉
    Fin dag till dig!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

