Mötas

 Hon var redan då för åtta år sedan pensionär. Och är än idag en pigg och fräsch 27 åring.
När vi valde att sälja gården och flytta till stan fick hon stanna kvar där hon levt nästan hela sitt liv, njuta av pensionärslivet tillsammans med sina hästkompisar.

29092015-DSC_0017

Idag bestämde vi oss för att göra ett besök, det tog ett litet tag innan hon förstod att flickan som var henne bästa kompis idag stod framför henne som en vuxen kvinna. Sakta kom hon emot oss, plirade med ögonen, strök öronen bakåt för att se om vi blev rädda.  Precis som hon alltid gjort. 

29092015-DSC_0006

Hon vandrade in i sin box och såg ut att säga – följ med så vi får en stund tillsammans bara du och jag, har du nått äpple att bjuda mig på.
Det blev ett känslosamt möte mellan de två som så många gånger fått mig att sätta hjärtat i halsgropen när de farit fram över stock i sten i vild galopp.
Båda två lika vilda och glada för att hitta på upptåg. 

29092015-DSC_0014

Ett fint möte mellan två vänner.
29092015-DSC_001329092015-DSC_0009Ha en fortsatt fin tisdag.
Kram Åse 

15 thoughts on “Mötas

  1. Underbart inlägg. Blir både rörd och varm i hjärtat av din berättelse. Vi sålde vår D-ponny förra året, lilla fina Filura, som nu uppnått åldern 27 och bor i Eskilstuna. Tack för att du delar med dig.

  2. Jag hälsade på en av mina hamla kompisar när han blivit 33 år. Ett Russ som hette Gilbert. Men han nosade på mig, låste ut sin vänskap och fortsatte att äta. Jag ville ju att han skulle ställa sig på bakbenen och krama om mig. Slicka mig i ansiktet och sparka backut av glädje. Men allt uteblev. I stället satte jag mig på huk i hagen och grät av glädje för att han blivit så gammal och mådde så bra. Då kom han och puffade på mig.
    /P

Var inte blyg lämna en kommentar

