Söndag

Regn, hagel och sol i en salig blandning bjuds vi denna söndag, men inomhus låter jag våren blomstra.

31012016-DSC_0064

Tulpanen, fick bli min modell för dagen.
31012016-DSC_0123
  Även om vi i morgon stiger in i en ny vintermånad är det ljuvligt att låta lite vår kliva innanför dörrarna. 

31012016-DSC_0126

31012016-DSC_0130

För varje minut blir dagarna lite längre, lite ljusare och jag känner en längtan efter grönska och fågelkvitter.  Men tills dess njuter jag av krispiga tulpaner.

31012016-DSC_0137

Önskar er en fin start på veckan.
Kram Åse 

17 thoughts on “Söndag

  1. Så vackre närbilder! Tulpaner lyser verkligen upp inomhus vid denna tid. T o m jag har tulpaner, lila, på bordet. Tulpaner är inte så vanligt här i UK som i Sverige.
    Här har vårtecknen också börjat visa sig i trädgården.
    Ha det bra!

  2. En skön februari önskar jag dig. Så här års njuter vi svenskar mest i hela världen av tulpaner. Jo, för många har råd att köpa några tulpaner till köksbordet! Tack för finfina porträtt av T.

Var inte blyg lämna en kommentar

