sötdöden

Sötdöden, för mig ett alldeles nytt uttryck som jag inte riktigt förstod innebörden av, inte förrän idag när jag kastade mig raklång i gräset bland maskrosor, förgätmigej  och en och annan fästing och överfölls av det sötaste, sötaste man kan tänka sig. Då förstod jag, sötdöden det måste vara när hjärtat fylls av lyckoendorfiner, när någon tuggar på ens skosnören, klättra upp i ansiktet och biter en i näsan det måste bara vara då man dör sötdöden.

13052016-DSC_0178

Jag tackar min lyckliga stjärna att alla dessa små bedårande damer med tänder vassare än synålar är sålda annars skulle jag kunna ta dem med mig hem hela högen.

13052016-DSC_0185

13052016-DSC_0189

Små trollungar på upptäcktsfärd, medan jag försöker dricka mitt kaffe och samtidigt fånga dem i skuggan med min kamera för att få en någorlunda bild far de runt som små vildar, lyckliga, glada och helt omedvetna om världen utanför. Omedvetna om att de om några veckor ska skiljas både från mamma och syskon och jag hoppas att de kommer att bli härliga individer olika var och en på sitt vis. Olika och lyckliga !
13052016-DSC_0193
13052016-DSC_0199 13052016-DSC_0200 13052016-DSC_0231 13052016-DSC_0234Det är då man dör sötdöden och skiter i kompositioner, skuggor och inställningar i kameran,  det är då man bara njuter av dessa ljuvliga små liv som utforskar och är lyckliga  för att de får vara med och uppleva livet är här och nu. 

Den där känslan när skrattet bubblar långt ned i maggropen den är obeskrivlig
Kram Åse 

9 thoughts on “sötdöden

Var inte blyg lämna en kommentar

