solhäng och hotellsäng

Vårt val av boende på Skiathos föll på Kassandra Bay Resort ett medel stort hotell med bästa läge ett stenkast från vattenbrynet. 

kassandra

03082016-DSC_0002

31072016-DSC_0016Att vakna på morgonen efter en god natts sömn i en skön hotellsäng, kliva ut på balkongen, känna de varma vindarna, höra havet som rullar in mot land. Det är då medan de flesta fortfarande sover som jag tar min bok och min handduk och tassar ned till stranden.
Den där stunden tidig morgon, så ovärderlig. Filosofera i min egen lilla värld lyssna till havet och bara umgås med mig själv. 

04082016-DSC_0012

Det 28 gradiga kristallklara vattnet inbjuder till många härliga bad för när termometern stiger upp mot 37-38 grader då krävs det svalka.
03082016-DSC_0040 När magen knorrar och vill ha sitt finns det både hotellrestaurang och en liten mysig taverna precis runt hörnet från solstolen.
03082016-DSC_0076Där kan man bli sittande i timmar med ett svalkande rosé, en grekisksallad lite bröd och de allra godaste oliver.

30072016-DSC_0009

Med lite mat i magen är man redo för en siesta på solstolen, slumra en stund medan den varma vinden sveper över kroppen.
05082016-DSC_0053Avsluta soldagen med ett dopp i infinitypoolen, blicka ut över Egeiskahavet, njuta av att man är där på riktigt att det inte är en dröm.
05082016-DSC_0078Efter en dusch och massor av after sun är man redo att hoppa på taxibåten och åka den korta färden in till Skiathos stad.
03082016-DSC_004201082016-DSC_0087

Som på de flesta platser runt Medelhavet äter man senare och njuter länge, på Skiathos hittar man alla grekiska specialitéer, som Souvlaki, moussaka och bifteki. Tomaterna är saftiga, fetan krämigare än någonsin och oliverna smakar gudomligt.

Efter en ljuvlig vecka blev det dags att ta farväl eller jag tror nog vi säger på återseende till denna lilla pärla till Ö.

 

Ha en fin lördag.
Kram Åse 

8 thoughts on “solhäng och hotellsäng

  1. Vilket underbart ställe! Har ju hört talas om det förr, men aldrig varit där. Måste nog ta en solsemester någongång framöver. Här är det en weekend i London som hägrar i Oktober, det känns också fint att ha framförsig

    Kram Kajsa

  2. Gaahh så UNDERBART! Vilket fint hotell. Vill gärna dit igen!! Härliga bilder… speciellt de där du blickar ut över horisonten från poolen.

    Skön söndag till dig! KRAM Anna

  3. Ni ser ut att ha det underbart. Jag njuter av bilderna, för det är lite grann att uppleva också men jag skulle inte klara värmen. Så här kan även jag vara där en aning! 😀

Var inte blyg lämna en kommentar

