i min enfald

När jag blandade vatten, diskmedel och sirap, klädde mig varmt med mössan långt neddragen över öronen, trodde jag i min enfald att 9 minusgrader skulle räcka för att få mina såpbubblor att frysa.
Framför mig såg jag vackra mönster bildade av det kalla, men ack nej i stället fick jag nöja mig med speglingar.

06012017-dsc_0033 06012017-dsc_0036

Men en rolig stund hade jag även om fingrarna blev stelfrusna

Ha en fortsatt härlig dag, hoppas solen lyser på dig !
Kram Åse 

23 thoughts on “i min enfald

  1. Det blev lyckade bubblor ändå. Om det ska vara mycket kallare undrar jag om fingrarna funkar tillräckligt bra för att få ner avtryckaren… Fast det gör dom säkert, ett tag. Så man ska ha sirap i diskvattnet för att få till bubblor som inte spricker på en gång… Det måste jag testa. 🙂

  2. Spännande, läckra bubblor att bli glad av. 🙂
    Hoppas ditt nya år har börjat bra. Du verkar ha fått med dig mycket fint i övergången från det förra – en stunds eftertanke i vacker miljö är värt att bevara i minnesbanken.
    Ha det gott!
    Kram Mia

  3. Helt underbara små bubblor. Du kunde kommit hit för vi hade -18 på förmiddagen. Får så många ideer här på bloggen men kommer inte igång.
    Ha en skön kväll.

Var inte blyg lämna en kommentar

