Stora och små

Att resa bara vi innebär vuxenhotell, ett lugnt tempo och det pratas med små bokstäver. Att resa tillsammans stora och små, innebär full fart från morgon till kväll. Många skratt och små bokstäver blandas med stora bokstäver, det tjoas, plaskas och små barnfötter springer väldigt snabbt mot poolen.

För vår familjeresa valde vi Sunwing Cala Bona Beach, Bouganvilla. Beläget på Mallorcas vackra östra kust.
Ett bekvämt familjehotell med fräscha, rymliga och nyrenoverade Royal Suites med härlig utsikt över havet.

 Ett stort poolområde med lekmöjligheter för de små och fitness och spa runt hörnet för oss vuxna.
Den största behållningen för en snart 4-åring var att få bada från morgon till kväll, lära sig simma och busa i poolen.
En god konkurrent till badandet var nog när Lollo kom på besök på rummet, att se de förvånade ögonen när ytterdörren öppnades, blygheten som för en liten stund infann sig innan ett stort leende och skratt spred sig inte bara över ansikten utan över hela kroppen. En lycklig och glad 4-åring som fick sin lilla egentid med sin idol Lollo, det värmer mitt hjärta.
Att resa med små barn innebär inte att måltiderna måste ätas på hotellet, vi är en familj som uppskattar att gå ut och äta, njuta av god mat och dryck. Det är inte svårt på Mallorca. Här möts man av hjälpsam personal som ser till även de små har det bra och att även barnvagnar får plats.
Vi besökte många bra och trevliga restauranger, en av de bästa hittade vi bara ett stenkast från hotellet.
I en härlig miljö serverades vi en fantastisk middag som fick smaklökarna att slå frivolter i munnen, den ljumma kvällen, tre små som snusande gott i sina vagnar. Vi kunde sitta kvar länge sippa på det goda vinet och njuta av kvällen innan det var dags att krypa till sängs. En lisa för både kropp och knopp.

Att kunna resa tillsammans är inte bara en förmån det innebär även glädje och massor av goa kramar.
Åse

9 thoughts on “Stora och små

  1. Så vackert! Nostalgi!! På Bouganvilla bodde vi med barnen när de var små, år 2000. Inte klokt, 17 år sedan. Det var så fint! Perfekt för barnfamiljer.

    KRAMAR Anna

  2. Aha! Jag förstår dina nya blogginläggsrutiner. Eller är jag ute och cyklar i regnet och stormen? Förra inlägget var 10 augusti. Detta var 10 september. Undra vad det ska bli 10 oktober?
    På min långa bloggfavorit-lista som rymmer väldigt många numrerade namn har en viss Åse haft plats nummer ett. Fast jag har hoppat över den många gånger sista tiden under mina bloggpromenader. Den som väntar på något gott …. för jag älskar verkligen dina inlägg och har saknat dem.
    Förstår att det är skillnad på de två restyper du beskriver. Gissar på att det går att hitta ”hål” där båda världarna får ta lite plats. Måste vara underbart att få följa barnbarnens utveckling. Lära sig att simma i den miljön. Få så häftigt besök på hotellrummet.
    Som vanligt bjuder du mig/oss på ljuvliga foton och en behaglig text att följa med i. Solen som är på väg ner … mums. ❤
    Kunde du sova i natt? Vi låg vakna flera timmar.
    Kram Bosse

    • Tack Bosse för dina ord, jag är nog den där typen som inte kan skriva bara för skrivandets skull och då blir det långt mellan gångerna och så får det va. Man tappar läsare och nya kommer till och så får det också va. Kan jag få en läsare att le och njuta av mina texter och bilder är jag glad över det. Det räcker för mig glädjen i det lilla det är stort nog.
      Jag är glad att du tittar in då och då, du är välkommen !
      Tror ni känner av blåsten mer uppe på höjden än vi gör här nere i Östra Förstaden men lika våta blir vi om vi ger oss ut.
      Ha en bra dag och håll i hatten. Kram Åse

  3. Förstår att ni haft en underbar semester. Att resa tillsammans är helt fantastiskt och sådant man lever länge på, speciellt när en vinter är på g. Kramisar Tina

  4. Hej Åse!
    Tack för din kommentar hos mig den 11 augusti på Här och nu!
    En sån härlig resa du skriver om och familjens tillsammans! Jag har läst om dig och jag kommer tillbaka för att läsa fler inlägg 🙂
    Kul vi träffades i blogglandia!
    Ha det gottkram

Var inte blyg lämna en kommentar

