På gymmet

I vanliga fall är det träningskläder som gäller när jag ger mig av till gymmet, härom dagen, tidig morgon innan ens tuppen gol hoppade jag i jeans och tröja för tanken var inte att jag skulle svettas, den varan var det några andra som skulle få stå för.
I en miljö av stål, järn, lysrör och hög musik kröp jag omkring på golvet, klättrade på träningsmaskiner för att försöka fånga tre entusiastiska grabbar med kameran. 

Jag har känt dem sedan långt innan de lärde sig gå, följt dem genom livet i med och mot gång. Tre härliga bröder, idag vuxna män som står på egna ben, ödmjuka, roliga och alltid träningssugna. De lever efter devisen – träna och lev sunt så lever du längre och mår bättre.
Jag undrar tröttnar de aldrig på lax och kyckling.
Medan de körde på med sin träning försökte jag hänga med med kameran, många skratt blev det över tokiga vinklar och ansiktsminer som inte var värda att visa upp varken här eller någon annanstans.
Några timmar senare och med 250 bilder i kameran pärlade sig svetten i pannan även på mig och jag ångrade jeansen och tröjan, träningskläder hade nog varit ett bättre val.

En ny dag står för dörren, fångar den och försöker göra det bästa av den.
Hoppas att ni gör det samma.

Kram Åse  

6 thoughts on “På gymmet

  1. Fina bilder, roligt med svart/vita också ;)….det blir liksom lugnare bilder i svart/vitt tycker jag.
    Ha en fin dag…här skiner solen idag, och det har varit kallt i natt…fortfarande 1 minus !
    Kram bia

Var inte blyg lämna en kommentar

