mina vardagshjältar

I höstas hade jag förmånen att arrangera en liten utlottning av kokboken Skånska Matupplevelser, den boken hamnade hos M.E 

torsk

Ni som tittat in här en längre tid vet att jag ofta slår ett slag för Anna och Jennie och det arbete de gör i Uganda, de har blivit mina vardagshjältar 

dsc02657_52da538fe087c34ff4473bd1

Härom dagen fick jag ännu en kokbok i min hand och funderingarna började snurra i mitt huvud, – hur ska denna kunna hamna i någon av mina läsares händer.


Helt krasst är det så att det enda sättet att hjälpa Eddie och barnen på Bristol Academy är att skänka pengar. Pengar behövs hela tiden och nu ska Anna åka till Uganda igen i mars och det som kommer att behöva köpas är vardagssaker sådant som för oss är en självklarhet  men som inte är lika självklart för barnen på Bristol, såsom tallrikar, muggar, madrasser, tvättbaljor och vattendunkar.

Hoppas att du vill hänga på.
Sätt in valfri summa på Bristolskonto 8388-1,4 140 970-7 Swedbank, skriv ditt namn i kommentarsfältet ( det kommentarsfält som finns på internetbanken ) Varje krona är viktig stort som smått och varje krona hamnar där den ska hos Eddie och Barnen på Bristol Academy.  


Den 1 mars drar vi en vinnare inte efter hur stor summa du satt in utan enbart för att du vill vara med och hjälpa.
Kokboken Skånska Matupplevelser kan bli din.

946639_10151386557202045_1041595523_n

Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.
Kram Åse

12 tankar på “mina vardagshjältar

  1. De är riktiga vardagshjältar! Men det är du också Åse… du fixar ju det här nu och puffar på oss att hjälpa till… och det är klart att vi gör 🙂 Ska betala in en liten summa redan idag…
    Kram

  2. Pingback: Moule Frites | And then there was !

  3. Nu har jag läst ikapp mej, har haft ett väääldigt långt blogguppehåll men nu är jag på g igen – skönt att se att du också är det!
    En av alla dina fina bilder fick mej att stanna upp lite extra, den med två i en båt med två fåglar framför. Fullkomligt underbar, vilken känsla! 🙂
    Varm kram till dej!

  4. Ja de är sanna hjältar! Jag tycker även att du och alla andra som hjälper dem är
    de stenarna som allt bygger på också! Vilket kanoninitiativ du har dragit igång här!
    Härliga du!
    Kramar ❤

  5. Jag kan bara instämma i den uppmaningen och tala om att boken är en riktigt trevlig bok!
    Framöver ska den användas flitigt för det är många recept som lockar!
    Självklart kommer jag sätta in en slant (står redan på månadens betallista) men eftersom jag redan har boken så står jag över utlottningen!
    Superbra initiativ av dig! Du är en klippa!
    Kram M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.