livet

När jag i morse åkte vår vackra kustväg till det lilla hotellet vid havet var himlen grå, men borta i horizonten kämpade solen för att ta sig igenom molnen. I lagom takt rullade trafiken på, det fanns tid att njuta av både havet och slätten, filosofera i min egen lilla värld om livet, livet som bjuder oss på både sorg och glädje som kan ta oanade vändningar, livet som vi ibland inte kan påverka.

hav

Det känns som det var igår som våra egna flickor kom till världen, jag kan förnimma känslan av att bli mamma, hålla ett litet knyte famnen, ett nytt liv,  känna den mjuka huden under handflatan, den underbara babydoften,  tänka du är vår, du är bara vår.  

baat

Om några veckor ska ett nytt litet liv komma till jorden, jag ska lägga den allra vackraste titel till mitt CV, jag ska bli MORMOR. En liten pojke ska hälsas välkommen till vår familj, en liten pojke som vi ska älska, skämma bort och njuta av. En lyckokänsla som inte går att beskriva. 

Ha en fin fredags kväll
Kram Åse

28 tankar på “livet

  1. Där var mästerfotografen med de tänkvärda orden tillbaka igen. Dessutom fick jag ett kvitto och ett grått moln försvann från mina tankar. Vilken fin titel som väntar dig. Hoppas att allt kommer att gå bra. Vad härligt att ha ett underverk att få se fram emot under hösten.
    Jag tyckte om ögongodiset du bjöd på i inlägget. Kram

  2. Så underbart,och det finns inget bättre än att få njuta fullt ut av barnbarnen.Det är verkligen livets efterrätt. Man njuter på ett helt annat sätt än med dom egna barnen när dom var små. Då var man ju mitt i livet med allt vad det innebar. När man har barnbarnen nu så kan man ägna sig helt och hållet åt dom och få ”skämma” bort, för skämma bort kan man gott få göra som mor eller far-förälder…
    Grattis och lycka till med den lille sen,
    Kramar♥

  3. Vilket mjukt och fint inlägg!!! Å GRATTIS, vilken grej, att få blir mormor 🙂 Lyckliga du.
    Du skämmer bort oss med härliga bilder i vanlig ordning 🙂
    Hoppas du får en mysig helg!
    Kramen

  4. Å grattis till att du skall få äran att bli mormor. Hoppas att det dröjer år innan babypojken ger mormor gråa hår….:) Kram på dig Åse

  5. Åhh grattis! Så mysigt. Jag har ju äran att vara både mormor och farmor till två små killar på 2 1/2 och 1 1/2 år och i november blir jag mormor en gång till, då kommer det en liten prinsessa ❤
    Bara njut! Kram..

Var inte blyg lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.