Om man frågar snällt

Om man frågar riktigt snällt.

Det gjorde jag härom dagen när jag passerade ett växthus, jag stannade bilen knackade på och frågade om jag fick kika in i växthuset och knäppa några bilder.
Absolut fick jag det, men jag skulle inte förvänta mig någon odling för här hade det inte odlats något på flera år, det var precis det som var min önskan.
Inga potatisplantor i jämna rader.
23052016-DSC_0215Försiktigt öppnade jag dörren.
23052016-DSC_0196

23052016-DSC_0193

23052016-DSC_0183

23052016-DSC_0218Den fuktiga värmen slog emot mig och redan efter några minuter kände jag hur svetten pärlade i pannan och rann utefter ryggraden, någonstans surrade en fluga, ett rogivande ljud i bakgrunden medan jag sjönk ned på knä.
23052016-DSC_0231

För när man hittar motljus och massor av maskrosbollar då glömmer man att svetten lackar, struntar i att man blir skitig på knäna och att nässlorna bränns.

23052016-DSC_0202

23052016-DSC_0226

23052016-DSC_0214

Idag är de där maskrosbollarna nog ett minne blott men de är vackra så länge de varar.
Ha en fin start på veckan.

Kram Åse 

12 thoughts on “Om man frågar snällt

  1. Du fotograferar så underbart. Den absoluta favoriten här är raden av glödlampskupor – som ett något ankommet pärlhalsband från sedan länge förfluten tid. Lite vemod där!

  2. Hej! Jag ”hittade” dig hos Bosse Lidén. Trevlig att titta in till dig och få ta del av fantastiskt fina foton.
    Sommarkram!

  3. Åh vilket härligt inlägg!! Visst är det så att när man befinner sig i det vackra och fokuset ligger på bildskapande… då glömmer man totalt bort omgivningen och allt annat… DET är en del av tjusningen med att fota! Underbara bilder 🙂 Ha det gott!!

Var inte blyg lämna en kommentar

