på en åker

Mitt på en åker bland allt det gröna som nog ska bli vete, råg eller havre sitter jag,
med mig har jag en liten kille med massor av spring i benen.
Jag frågar – vad tror det är som växer här.

Han funderar lite och svaret kommer snabbt.
– Inte vet jag.

DSC_0124

DSC_0048

Solen skiner, fåglarna sjunger och himlen är oskyldigt blå.
I mitt huvud surrar sommarvisorna.

Sommar, sommar och sol,
      havet och vinden och doft av kaprifol. Sommar, sommar och sol, en himmel så blå som viol…..

DSC_0009

Rapsen blommar och runt omkring mig dansar en liten kille och sjunger sin sommar favorit.

DSC_0123

Det var dans och hålligång uppå logen natten lång
Det var sommar, det var guld och gröna skogar…..

DSC_0115

Jag är glad och tacksam att jag lever just här, att jag får uppleva fyra årstider.
Vinter, vår, sommar och höst. För vad vore väl våren och sommaren om inte hösten och vintern fanns.

DSC_0112

Han sjunger, pratar och är full av liv, han ger mig ny energi, positiva enodorfiner rusar genom kroppen och knoppen.

Jag skulle vilja stanna tiden och sitta kvar där på en åker där det växer, råg, vete eller kanske havre och bara njuta av allt det vackra, fånga in en liten sprallig kille hålla honom i min famn och kram honom länge, länge.

DSC_0122

DSC_0121

Ha en fin start på veckan.
Kram Åse 

14 thoughts on “på en åker

  1. Jag instämmer i dina väl valda ord. Tänk om det gick att stanna tiden. Nästa tanke är bilderna som avslöjar något helt annat. Vad stor han blivit. Så fort han växt. Nyss visade du bilder från när han var nyfödd. Var Hasse Andersson med och doade i bakgrunden? Kvarnen hjälper mig att lokalisera platsen.
    Vackert blogginlägg på många sätt och vis. ❤
    Lördagskram Bosse

  2. Helt ljuvliga bilder på ett riktigt charmtroll, det fullkomligt strålar sommar om dem och jag blir liksom glad ända in i själen. Kramisar Tina

  3. Hej Åsa!
    Jag blir helt varm i kroppen och sitter med ett leende på läpparna. Jag önskar jag kunde stanna tiden till dig om så bara för en stund. Underbara bilder. Så stor han har blivit din lilla goding.
    Stor kram Kristina

  4. Sköna bilder, men inte får man snurra runt i en åker !? Allemansrätten är strängare än vi tror…Flera av låtarna känner jag igen och en är min o min mans låt! Säger inget mer!

  5. Åh så underbart ❤ Det stunderna är lyckopiller att plocka fram när det kommer grå dagar.
    Härliga levande lyckliga bilder!
    Kramen
    Pia

Var inte blyg lämna en kommentar

