Runt knuten

Bara ett stenkast bort finns det ett litet parkeringshus, hur många gånger jag har passerat det, vet jag inte, aldrig har jag tittat in för vad kan ett parkeringshus erbjuda mer än parkerade bilar. Men idag tog nyfikenheten överhand, blå himmel och solsken. Kan det finnas något vackert i ett parkeringshus. 

Stål och betong i samklang med  ljus och sol bildar mjuka sköna mönster på väggar och golv.

Nu vet jag att även ett parkeringsgarage kan bjuda på skönhet. 

SONY DSC

04032016-DSC07339

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Kram Åse 

31 tankar på “Runt knuten

  1. Vad finns det för spännande runt näst knut? Eller har du blivit inspärrad där och … jag har läst alltför många deckare i mina dar. 🙂 Den som väntar på något gott får slå en knut om sig själv och träna på tålamod. Kram

    • Ja du Bosse just nu får du ha tålamod för jag har tappat sugen, men förhoppningsvis hittar jag den igen och får fart på både tangentbord och avtryckaren på kameran. Kram

  2. Ja, det är väl inte för inte som det sägs att skönheten ligger i betraktarens ögon. Och när det bjuds på så här fina bilder ses den ju klart och tydligt, skönheten.

  3. Fina kort!
    Vad härligt det är när man ser på sin omgivning med nya ögon och nyfiken het.
    Kram från Öborna

  4. Så fint! Det där pakeringshuset gör sig nog inte bara bra på bild, jag tror att det skulle vara en spännande plats för en porträttfotografering också 🙂 Kanske något att prova?
    Kram Maria

  5. Ruffa lokaler med industrilampor och betonggolv hittar man överallt i olika tidningsreportage idag. Det har sin skönhet och man kan njuta av en sån miljö. Man tillverkar nya fast ”gamla” prylar o möbler med industriell charm… Även ett parkeringshus är charmigt – om det är fotat med känsla för detaljer OCH undviker alla fula bilar. Och det har ju du gjort så klart, Åse! Tack, för de bilderna!
    En gång när vi var på väg att köpa vårt hus så skulle vi parkera och klä om någonstans, med bakluckan uppfälld förvandlades vi från skrynkliga till prydliga i ett nafs, i det där parkeringshuset.

  6. Det där parkeringshuset passerade jag otaliga gånger innan jag också tittade in! Någon kamera hade jag dock inte med mig, men jag fascinerades också av skuggorna!
    Otroligt fina foton, som vanligt hos dig.
    Nog saknar jag din lilla stad. Trelleborg har vissa fördelar, men inte kan staden
    mäta sig med Ystad när det gäller skönheten.
    Nu åker jag fortfarande till Ystad då och då, men lika ofta blir det inte.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram M.E

  7. Wow vilka jättefina bilder!! Du har verkligen lyckats fånga detaljer som lockar ögat och som gör att man vill se mer. Och som vanligt är oftast det enklaste det vackraste!

    Önskar dig en fin helg!

    Många kramar aka

  8. Jag måste tacka! Nästa gång jag är i ett parkeringshus kommer jag att se på det med andra ögon. Jag gillar verkligen bild nummer ett och tre. Den första är fascinerande med skuggan som fortsätter innanför. Önskar dej en härlig fredag!
    /P

  9. Underbart med lite udda fotoprojekt. Det är väl knappast det första man tänker på när man funderar på vad man ska fotografera. Väldigt fina bilder. Ha det gott.

  10. Vackra bilder och jag blev så förtjust i skuggorna som låg i bakgrunden. Tänk att man kan hitta mycket vackert där man minst anar det.

  11. Det fula kan åxo bli skönhet, och som du lyckats få fram här Åse.
    Jag gillar VÄRKLIGEN dina bilder och alla skuggor som faller så vackert.
    Vinnande förstaklassiga foton.
    Tack för ögongodis.

    Fredagskram från krassliga Jag.

  12. När du skildrar det med dina bilder så blir allt vackert, t.o.m ett parkeringshus. Fantastisk fina
    bilder!
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.