Barndomsminne

Mina barndomstrakter ligger inte mer än några kilometer från min arbetsplats, men ändå är jag inte där så ofta,  när jag idag hade lite extra tid innan det var dags att äntra det lilla hotellet vid havet fick jag hemlängtan, jag behövde helt enkelt hälsa på en kär vän, den lilla hamnen med sitt lugn och sin idyll.

alle

För att ta mig dit svängde jag av från den vanliga vägen och for genom smala vackra alléer,   en vacker omväg där träden står tätt och snart ska de hälsa oss med grönska, som en vacker grön tunnel.

trad

Parkera bilen på den lilla hamnplanen, strosa omkring en stund, andas in havsluften och få bli lite nostalgisk det passade mig alldeles utmärkt denna soliga torsdag.

bat

fiske

gas

hus

krog

I morgon väntar ett helt annat äventyr någon annanstans.
Kram Åse

14 thoughts on “Barndomsminne

  1. Nog är det fint i Abbekås, men idag blåser det rejält, så vår vanliga morgonpromenad till hamnen
    fick vi ställa in! Dit hade vi nog lätt kommit, men hem hade vi fått sådan motvind att vi
    nog fått övernatta på hotellet!
    Önskar dig en fin fortsättning på helgen.
    kram M.E

  2. Vilken skön stund du fick och ibland bara måste man ta sig den tiden.
    Bilden med trädet och det glittrande vattnet fastnade jag extra för.

    Ha en trevlig helg. // Lissen

  3. Ser verkligen ut som en riktigt idyll. Fast det gör ju hela Skåne nästan…Och ibland är det skönt att vara alldeles ensam och försvinna in i minnen och tankar, uppleva gamla ställen på nytt. Jag bor också i min barndomsbyggd, så det blir ofta promenader till gamla kära platser. Fast ibland tror jag att jag förskönar en del i mitt minne, för sen när jag väl kommer dit ser det inte alls likadant ut som jag tänkt mej.
    Kram kram

  4. Jovisst kan man sakna den lilla mysiga kustby. Jag ska hem och andas lite havsdoft nu till helgen så ska se om jag möjligtvis hinner inom och hälsa på er på det mysiga hotellet. Härliga bilder! kramar ❤

  5. Hej Åse, vad snopen jag blev när jag läste din blogg nu, det är precis där jag är med mitt inlägg.
    Vi åker ju ofta till Österlen för som jag nämnt älskar vi det. För fyra år sedan gjorde vi den utflykten
    som jag skriver om. Jag hittade nämligen chippet nyligen, där fanns mkt intressant som jag glömt.
    Men när jag börjar titta på bilderna är det som det hänt igår.
    Jag säger det igen, lyckans ost som bor där.
    Vilka fina barndoms minnen du har.

    Må gott/ Eva

Var inte blyg lämna en kommentar

